dinsdag 13 mei 2014

Mijn Jezus, mijn Redder

Heel veel liedjes zingen we mee, zonder er bij na te denken eigenlijk.
heb jij er weleens opgelet, wat je nu eigen wel niet zingt?
In de kerk, zing je automatisch mee met de liedjes, 
Op de radio, of bij anderen, of misschien wel liedjes die je al jaren kent.
Het gaat bijna vanzelf, automatisch dat je mee zingt.

Maar we willen jullie eens uitdagen om eens echt naar de tekst te kijken.
En als je dan goed kijkt, wat je nu eigenlijk zingt.
Doe je dan ook wat je zingt?
Bijvoorbeeld in dit lied: Mijn Jezus, mijn Redder
staat er een zin als:

adem en stem, al wat ik ben,
brengen U voordurend eer.

is dat bij jou zo?
Alles wat je zegt, alles wat je bent, geeft Hem eer?

Denk er eens over na, over alles wat je zingt.


Onder het liedjes, hebben we voor jullie de tekst gezet.


mijn Jezus mijn Redder, 
Heer er is niemand als U.
laat elk moment, al wat ik denk,
vol zijn van Uw liefde Heer.

mijn Schuilplaats mijn Trooster,
veilige toren van kracht.
adem en stem, al wat ik ben,
brengen U voordurend eer.

juich voor de Heer heel de aarde wees blij
zing voor de Koning en Zijn heerschappij
bergen aanbidden de zee juicht mee 
bij het horen van Uw Naam.

U wil ik prijzen voordat wat U schiep
mijn leven lang loven want U heb ik lief
niets is zo goed als een leven heel dicht bij U.

(refrein.)
mijn Jezus mijn Redder 
Heer er is niemand als u 
laat elk moment al wat ik denk 
vol zijn van Uw liefde Heer.

mijn Schuilplaats mijn Trooster 
veilige toren van kracht
adem en stem al wat ik ben 
brengen U voordurend eer. 

juich voor de Heer heel de aarde wees blij zing van de Koning en Zijn heerschappij bergen aanbidden de zee juicht mee 
bij het horen van Uw naam.

U wil ik prijzen voordat wat U schiep 
mijn leven lang loven want U heb ik lief niets is zo goed als een leven heel dicht bij U.

juich voor de Heer heel de aarde wees blij zing van de Koning en Zijn heerschappij bergen aan bidden de zee juicht mee bij het horen van Uw naam. 

U wil ik prijzen voordat wat U schiep 
mijn leven lang loven want U heb ik lief niets is zo goed als een leven heel dicht bij U. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten